دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

احداث چندین پارک و توسعه فضا‌های ورزشی ویژه بانوان در شهر مشهدمقدس | اتوبوس‌های غربالگری رایگان بانوان در حاشیه شهر راه اندازی خواهد شد

  • کد خبر: ۲۱۵۲۷۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
احداث چندین پارک و توسعه فضا‌های ورزشی ویژه بانوان در شهر مشهدمقدس | اتوبوس‌های غربالگری رایگان بانوان در حاشیه شهر راه اندازی خواهد شد
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در نطق پیش از دستور خود برخی از اقدامات شورا درراستای تسهیل فعالیت‌های بانوان در مشهد را شرح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه، صدوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در تالار شهر مشهد برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه مردم پیروز واقعی انتخابات هستند، بیان کرد: خدارا شاکریم که مردم همیشه آگاه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان حماسه پرشور آفریدند و به تکلیف سیاسی و اجتماعی خود عمل کردند. در لیست‌های مشهد تلاش کردیم بانوان گران‌قدری در لیست‌های مشهد قرار بگیرند و در یکی از لیست‌های ما دو نفر از بانوان حضور داشتند که اشاره نمی‌کنم به اینکه چرا از بانوان عزیز ما به این دوره راه پیدا نکردند.

وی درباره طرح تکریم و تعالی خانواده مورد گفت‌وگو در شورا گفت: با تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده ما در چند حوزه به صورت ویژه اقدام کردیم که کاری ابتکاری در کشور بود و در چند بخش اتفاق افتاد؛ یکی اتفاقاتی که در حوزه ساختار، برنامه و بودجه رقم زده شد. یکی در بخش سخت‌افزار، بخش دیگر نرم‌افزار و برخی از موارد موضوعی را به آن اشاره می‌کنم. کمیسیون بانوان و خانواده به همت همکارانم در شورای شهر با ۱۵ رای برای نخستین بار در کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: ما نه تنها در شورای شهر و شهرداری پیگیر مسئله ساختار بانوان بودیم بلکه پیگیری ساختار حوزه بانوان و خانواده را در شهر داشتیم. با هماهنگی امور مساجد، بانوان در لیست هیئت امنای مساجد قرار گرفتند. یک نفر از بانوان در لیست هیئت امنا قرار گرفت. در کانون‌های فرهنگی کانون‌های خانواده را به صورت ویژه و به تازگی دارند مجوز می‌دهند.

عضو شورای شهر مشهدمقدس ادامه داد: با بیش از هزار مسجد فقط در تعداد کمی از مساجد که اگر اشتباه نکنم در تقریبا ۲۰۰ مسجد، بخش بانوان فعال بود که با راه‌اندازی این ساختار‌ها در سال‌های آتی نتایج خیر آن را می‌بینیم.  

سلیمی با بیان اینکه در حوزه برنامه شهرداری اولین بار این برش در نظر گرفته شد، بیان کرد: مصائب حوزه بانوان احصا شده است و در برنامه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ در حال بررسی است. در بحث سیاست‌های کمیسیون بانوان و خانواده در چهار سیاست ورود داشتیم؛ محلی، در سطح شهر، کشور و بخش بین‌المللی. در محلات مشهد از ۲ هزار عضو شورای اجتماعی محلات مشهد نزدیک ۸۰۰ نفر بانوان هستند. در سطح شهری و استانی سعی کردیم با بانوان توانمند حوزه‌های مختلف ارتباط خوبی داشته باشیم و همچنین در سطح کشور با بانوان شورای شهر در سطح کشور. طرح‌هایی که در مشهد اجرا می‌شود در کشور هم قابلیت اجرا دارد.

وی ادامه داد: همین‌طور که طرح‌های کمیسیون را در مشهد نوشتیم در کشور هم این طرح‌ها قابلیت اجرا دارد؛ همان‌گونه که کمیسیون خانواده راه افتاد شهر‌های دیگر نیز این کمیسیون را راه‌اندازی می‌کنند.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اظهار داشت: در بحث بودجه برای اولین بار، بودجه حوزه بانوان تفکیک شد. در کل کشور چنین موضوعی را نداریم. در مشهد سال گذشته این بودجه ۸۰ میلیارد، امسال حدود ۳۰۰ میلیارد و برای سال ۱۴۰۳ این عدد با توجه به پروژه‌هایی که می‌خواهیم به اتمام برسانیم، تعیین خواهد شد. کلان‌شهر تهران اعلام کردند زمانی که ما در مشهد ۸۰ میلیارد درنظر می‌گرفتیم در تهران ۲۰ میلیارد برای حوزه بانوان در نظر گرفته می‌شده است.

سلیمی درباره فعالیت‌های حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز گفت: در حوزه بانوان گفتمان جدیدی را با عنوان «تعالی زیست‌پذیری شهری در حوزه بانوان و خانواده» ایجاد کردیم که در کشور این گفتمان نبود.

وی افزود: در حوزه خدمات شهری، پارک‌های ویژه بانوان را احداث کردیم. چندین پارک در وکیل‌آباد، کوهسنگی، بوستان بسیج، بوستان کرامت و... به بهره‌برداری رسیده و برخی در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به پارک حاشیه شهر خاطرنشان کرد: سعی کردیم در بودجه امسال نیز مبالغ قابلی را بگذاریم که این‌ها تمام شود. در بوستان آفتاب در قاسم‌آباد هم این اتفاق رقم زده خواهد شد. در طرق هم به همین صورت قراردادش بسته شده و کار در حال انجام است.

سلیمی درباره توسعه مراکز ورزشی افزود: در این حوزه اقدامات خوبی رقم زده شده که در انتهای دوره گزارش جمع‌بندی سرانه محور آن را خدمت مردم خواهیم داد. در مراکز رویش بحث اشتغال و کارآفرینی که بحث بانوان سرپرست خانوار ما هستند، تقریبا هفت مرکز راه‌اندازی شد که برخی با اعتبارات دولتی است. در محله درِوِی کار درحال انجام است. محلات نوده و چهار برج  اقداماتش در حال انجام است.

وی افزود: دو پروژه برای مرکز مادر و کودک برای زنان آسیب‌دیده در مناطق حاشیه کار‌هایش در حال پیگیری است. در حوزه سلامت و غربالگری بانوان، بخشی را در کارمندان شهرداری شروع کردیم که غربالگری سرطان‌های مختلف انجام شد. در بحث اتوبوس سلامت، اتوبوسی را به غربالگری سرطان‌ها  اختصاص می‌دهیم که تا چند ماه آینده این اتوبوس‌های غربالگری در حاشیه شهر مشهد  فعال خواهد شد و به صورت رایگان برای زنان غربالگری خواهند کرد. متاسفانه سرطان‌های ویژه بانوان در مشهد گسترش یافته است.

سلیمی با اشاره به اینکه حوزه نرم‌افزار مربوط به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی می‌شود، بیان کرد: بحث باشگاه‌های مخاطب‌محور، باشگاه باهم، ریحانه، ترنم زندگی، مانا، کهکشان زندگی و... و در عرصه بین‌المللی رویداد خورشید را داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->